- صدای زنگ در که به صدا دراومد، پشت سرش صدای بلندی شنیده میشد:
بازیافتی… سبدهاتون رو بیارید… بازیافتی…(۱)
صدای یه زن بود. در رو که باز کردم، دیدم کارگرای مرد بازیافت، از جمله راننده، همگی جای خودشون رو به کارگرای زن دادند با کلاههای زردرنگ. سه کارگر زن: رانندهی وانت، یه نفر که یکییکی زنگ خونهها رو میزنه و مواد بازیافتی رو تحویل میگیره و یکی که در قسمت بار وانت، اون بالا وایساده و سبدها رو خالی میکنه و برمیگردونه.
- پیشتر، مسئولین جمعآوری کرایه در خطوط سریع السیر(۲) مردها بودند؛ چند روزه که اونها در قسمت خواهران، جای خودشون رو به زنان دادند.
دیدگاه اول:
۱. ماشین بازیافت، صبحها که اغلب آقایون خارج از منزل هستند و عمدتا زنان، درها رو به روی اونها باز میکنند میان. از وقتی که کارگران مرد، جاشون رو به خانمها دادند، هم خانمهای خانهدار راحتترند و هم دیگه مشکل پوشش نامناسب (پای بدون جوراب، دستهای لخت و سر برهنه) در برخورد با کارگران از بین رفته. ضمنا خیلی خوبه که دیگه لازم نیست در اتوبوسهایی که گاهی مملو از جمعیتند، برای دریافت کرایهها، آقایون وارد قسمت خواهران بشن.
۲. اینها ثابت میکنه که زنها هیچی از آقایون کمتر ندارند!
دیدگاه دوم:
۱. ژان ژاک روسو معتقده که: «شبیه شدن زنان به مردان، باعث تسلط مردان بر آنها میگردد».(۳)
۲. زن مرواریده. گوهره… شأن زن خیلی بالاتر از اینه که در چنین مشاغلی قرار بگیره. این مشاغل شخصیت زن رو خیلی پایین آورده.
دیدگاه سوم:
- دیدگاه شما… ؟!
***
(۱) در شیراز طرح جداسازی زبالهها از مواد بازیافتی(مثل کاغذ، پلاستیک، شیشه و فلزات…) چند سال هست که در حال اجراست.
(۲) در شیراز غیر از خطوط شبانه، همهی خطوط حمل و نقل درونشهری خصوصی شدهاند؛ لذا به جای بلیط پول نقد دریافت میکنند.
(۳) روسو، ژان ژاک. امیل. ۱۹۷۹٫




















۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
به نظر من دیدگاه روسو خیلی معقولانه تر و نزدیکتر به تعالیم اسلامه تا استدلالهای بعضی از مسلمونهای وطنی!
تلاش در جهت تساوی زن و مرد، ظلم به زن را در پی خواهد داشت، ولیکن لا یعقلون!
منکر این نیستم که امروزه به زنان ظلم میشه، اما راهش تساوی نیست، مگه غربیها که زن و مرد رو مساوی کردن در همه مسائل، تونستند مشکلات زنان رو حل کنن؟!
به نظر شما صحت حرف روسو رو بعد از دو قرن نمیشه به عینه دید؟!
حضرت امیر علیه السلام فرمودند: "انما المرئة ریحانة و لیست بقهرمانة" : حقیقتاً زن دسته گل است، نه قهرمان(بحار، ج ۱۰۰، ص۲۵۳)
یا علی
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام.
ازوقتی که خانوم ها این کارو انجام میدن آقایون زباله هارو میبرن دم در
با اینم موافقم که:شأن زن خیلی بالاتر از اینه که در چنین مشاغلی قرار بگیره. این مشاغل شخصیت زن رو خیلی پایین آورده.
یا علی
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام. واقعا تصمیم سختیه. به نظرم این شغل به شغل فرق میکنه. مثلا در مورد اتوبوس خب خوبه که یه زن اون کار رو در قسمت خواهران انجام بده. ولی با بازیافت موافق نیستم.
گرچه یه نکته خیلی مهم هم هست : اینجور شغل هایی که برای زنان ایجاد میشه و شما مثال زدید ، اکثرا نه بخاطر علاقه ی اونها به این شغل و نه بخاطر دلیل خاصی هست . فکر میکنم صرفا بخاطر وضعیت بد اقتصادی اون زنان هست.
و الا شغل های خیلی زیاد دیگری هست که بانوان انجام میدن و جلب توجه هم نمیکنه.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
به نظر میاد باید ببینیم ملاک هامون چیه.
اگه ملاک ما تساوی بین زن و مرد باشه، این کار هم لابد یکی از راهکارهای رسیدن به هدفهامونه.
اما اگه ملاکمون استفاده از قابلیتهای زن و مرد برای تعالی همهسویه جامعه باشه، مجبور نیستیم همه کارها رو بین زنها و مردها تقسیم کنیم
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
اول خواستم نظر بدم که سوال سختیه و نمی تونم سریع جواب بدم , در نتیجه گفتم میرم و فکر می کنم و وقتی به نتیجه رسیدم میام و دیدگاهم رو میگم ولی وقتی نظر دوستای دیگه رو خوندم دیدم انگار منم با اونا موافقم!
حضور زن توی جامعه مسلما خوبه و می تونه مفید باشه! ولی واقعا باید یادمون هم باشه که همین طور که می تونه مفید باشه اگه درست و اصولی نباشه و با سیاست های درست و برنامه ریزی پیش نره همون قدر می تونه مخرب باشه!
کلا نظرم اینه که درین مقوله باید به شدت نسبی نگاه کرد و سعی کرد همه جوانب رو در نظر گرفت!
دوستت یاسین هم خوب گفت که احتمالا با این طرح آقایون( البته یه سریشون! )مشتاق به بردن ذباله ها به دم در می شن! حداقل برای ارضای کنجکاوی!
در هر حال فکر کنم با روسو موافق ترم!
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
یه یه ربعی هست وایسادم تا اون چیزی که تو ذهنمه رو بنویسم ولی هی پاک میکنم هی می نویسم…
ای کاش خانمها به جواب این سوال می رسیدن که چرا بشر جدید اینقدر علاقه و اصرار به تساوی حقوق زن و مرد داره… 

اصلا مهم نیست…ولش…
می گفت زن، گل بهاریست…
خیلی فکر کردم راجع بهش…هر دفعه به یه نتیجه ای رسیدم…
راجع به جمال و جلال که قائدتا خیلی خوب بهش اشراف باید داشته باشی…
جلال، لایه ی رویین جمال خداوندیست…
اصلا ولش کن…
ما طرفدار انقلاب فکری در میان زنان هستیم…
البته بعیده…چون حرف زدن خلاف مشهورات و مقبولات عامه یعنی تیر خلاصی زدن به اون ادم و نتیجش چیزی جز انگ دگم و تحجر زدن به طرف، نیست!!!
کلا بی خیال…
یا علی
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام
در مورد این حدیث حضرت علی(ع) که باد صبا گفتن خواستم بگم قهرمان توی عربی معنی قهرمان مارو نمیده بلکه به معنی کارگزار هس (توی رادیو معارف شنیدم )البته اگه اشتباه نکنم!
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام
اینکه ممکنه جلو گناه های ناخواسته گرفته بشه درسته، ولی واقعا با اولی که ماشین های بازیافت رو دیدم، دلم خیلی گرفت….
شان زن خیلی بالاتر از این حرفاست ولی چه می شه کرد ؟
مشکلات
فقر
طلاق و نابسامانی خانواده ها
و …..
واقعیت هستن دیگه چه بخوایم ببینیم چه نخوایم
————————
با بررسی از " الیاس یا عمو سام" بروزم
ارادتمند
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
به من بگو خدا چه جوریه…
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام. خانمی خوبی دلم برات شده یه ذره

منم این بازیافتیارو دیدم به نظر من هر شغلی در شان خانما نیست
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام / بهترین کار زن شوهر داری و بچه داری است !! چرا بعضی از زنان جامعه ی ما نمی خوان بپذیرن که اعضای جامعه از دامن اونها رشد پیدا میکنند !!!! آخه زنی که از صبح قبل از بیدار شدن همه بیرونه و شب دیر وقت میاد میتونه ؟؟ آیا این افتخار نیست که من به عنوان"زن" میخواهم یک انسان تربیت کنم !! و چه زیبا میشه مادران و همسران (زنان) جامعه ی اسلامی با علم و تحصیلات فرزند تربیت کنند ! به امید روزی که عقاید فمینیستی موثر در تفکر مادران با فکر ما نباشه !!!!!
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام
یه وبلاگی و داشتم می خوندم که مطلب زیبایی گذاشته بود بعد در آخر نوشته بود بر گرفته از این وبلاگ ( که وبلاگ شما بود ) . مطلب همون پست گفت و شنودتون بود .
لذت بردم .
موفق باشین .
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
یا لطیف
سلام!
چه جالب!!
راستش قبل از اینکه دیدگاه ها رو بخونم خیلی از این کار خوشم نیومد!!
شاید بنا بر دیدگاه اول محاسنی داشته باشه ولی از نظر من معایبی هم داره…!
…
التماس دعا
یا علی
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
وقتی می خواهیم نقش های اجتماعی رو اجرا کنیم باید به فکر همه موارد بود
مثلا ما در جامعه به غیر از مهندس و دکتر به غسال و گور کن هم نیاز داریم
چه زن و چه مرد
ما باید این رو در خودمون پرورش بریم که باتونیم به افراد دیگه که در اجتماع کاری انجام میدهند( هر شغلی) نگاهی انسانی داشته باشیم
از کجا معلوم که اون زنهای پاک به خاطر این که به شغلهای خلاف شرع دست نزنن سراغ جمع آوری زباله رفته اند
ودسده ام زنانی را که در باغها و مزارع با کودکی به پشت بسته در ازای دریافت ماهی کمتر از ۳۰ هزار تومان کار میکنند اما حاضر نیستند به مشاغل خلاف با رقم
بالا دست بزنند
میدانی معنی رزق حلا ل چیست ؟
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
به نام خدا
به نظر میاد بعضی ها از اصل خویش دور افتادن
بعضی ها از غرب الگو می گیرن
بعضی ها هم مثل من فقط حرف می زنن
ما مسلمان ها چیز هایی داریم که قدرشو نمی دونیم فکر هایی داریم که به کار نمی گیریم
یاحق
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
یاد مداد روزنامه ای ها افتادم!
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام
مواد دور ریختنی را باز یافت می کنند اما شخصیت از دست رفته ی زنان را چی ؟
زن یعنی ظرافت لطافت ناز نه کلفت و ضمخت و نیاز .
جدا که هیچی سر جاش نیست .
راستی چرا ؟؟؟؟
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
منم میگم زن خیلی وظایف مهمتری به دوش داره که اصلی ترینش ساختن روح افراده افرادی مثل شوهر و فرزندانش پس خیلی حیفه که خودشو خرج شغلهای کم مصرف بکنه روح زن هم لطیفه و باز هم حیفه که به خاطر این که خانومای دیگه راحت باشن و با پوشش نا مناسب بیرون بیان مامور بازیافت بشه و یا هر شغل دیگه ای که ارزششو پایین بیاره ….موفق باشی و پیروز………..
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام
به نظر من زن خوب زنی هست که نقش زنانگی خودش رو در جامعه خوب ایفا کنه نه این که بخواد خودشو شبیه به مرد کنه بعد هم بیایم بگیم زنی که میاد بازیافتی میشه یا راننده اتوبوس میشه هیچی کم نداره
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام عزیزم

با آقای رسو خیلی موافقم شان خانم ها به این کارها نمی خوره و اگر اجباری در این کار کردن نباشه باعث تسلط مردها بر زنان می شود.
بعضی ها فکر می کنند با وارد کردن زنان به کارهای اینچنینی خدمت می کنند در حالی که ظلم می کنند و از اون بدتر خوش خیالی زنانی است که فکر می کنند اگر پای به پای مردان کارهای مردانه انجام دهند چیزی کم نیاورده اند و حقوق اجتماعی بیشتری کسب کرده اند!!!!
شخصیت زن در چنین کارهایی خورد میشه چه مجبور به کار کردن باشه و چه برای کم نیاوردن از مردها وارد شده باشه.
همین
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام ؛
خسته نباشین و امیدورام سالم و سلامت باشین .
منم آپم تشریف بیارین خوشحال میشم فکر کنم این پست که نوشتم بعضی جاهاش مصداق بعضی از ماهاست و لطفا متن رو چه آف لاین چه آنلاین تا آخر بخونین و بعد اگه خواستین نظر بدین .ممنون
التماس دعا
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام .لینک دادم بهتون
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
یاحق
راستش!این فیلمه میوه ممنوعه یه چیزی رو خیلی خوب کار کرد _با انیکه من با کل محتوای فیلم یه جورایی مشکل دارم_ اولین قسمته فیلم یادتونه چطور شد؟موبایل قدسی زنگ زد و بعد هم ماجراهای خانم امیری و همایش و دانش اموزاها و ….من با کار کردن زن مخالف نیتسم اما اینکه چه کاری؟وچطوری انجام شه مهمه!گاهی میشه که از روی فقر و بدبختی طرف حاضره تن به این کارا بده خوب این جای حرف داره اما بازم چه کاری انجام بده خیلی مهمه!مثلا خیاطی یه شغل ابرومنده طرف تو خونشه کارشو داره زندگیشم داره درامدشم داره اما اینکه برخی از دخترا و زنای فعلی ما فکر میکنن که هر کاری رو میشه انجام بدن درست ینست مثالش همون جمع اوری زباله میشه!اما در مورد کرایه جمع کردن قسمت خانوما به نظرم خوب باشه اخه این اقایون که میان برخیشون….استغفرالله…
ممنون ازت….کارشناس علوم اجتماعی!!! …قربونت.جاری باشی…بسی التماسدعا
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
بسم رب المهدی
سلام
ان شالله طاعات و عبادات شما مورد قبول حضرتش قرار گرفته باشه.
و برکات ماه عزیز خدا هنوز بر زندگیتان سایه دار باشد.
تو وبلاگم یک عیدی گذاشتم قابل بدونید تشریف بیارید.
اگه قابل میدونید این سایت مهدوی رو لینک بفرمایید
http://www.rayehe.mahdi313.org
اجرتون با آقای منتظر.
التماس دعا
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
با عرض سلام و احترام:
نمی دانم چه عرض کنم!
زن لطیف است و شغل او هم با توجه به ذات او باید لطیف باشد.
زن شخصیت والایی دارد و شغلش با توجه به شخصیتش باید والا و از مناسب در خور توجه اجتماعی باشد.
…
نمی دانم چه عرض کنم که خدا زن را کوثر نامیده است.
از لطف وبنده نوازی شما ممنون وسپاسگذارم.
ایام به کام و موفق باشید.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام . ببخشید دیر شد .
خب در مورد بازیافت باید بگم که نظرم نیست . چون به قول شما شخصیت زن زیر سوال میره . ولی در مورد دوم خیلی خیلی نظرم هست .
اما به هر صورت ما موقعی خیلی ایده آل میتونیم به شخصیت زن فکر کنیم که شرایط هم برای کارکردنشون ایده آل باشه . خیلی از زن های ما شغل هی پست تر از مامور بازیافت رو دارند تجربه میکنند . به خاطر چی ؟ فقر ! شاید اگر وسیع نگاه کنیم راه بدی هم نباشه . البته در شرایط فعلی ….
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
راستی به روزم
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام آجی
منتظر خاطراتت هستم ها.
دومین قسمت خاطراتم را هم نوشتم. دوست داشتی بیا. این یکی خیلی شیرین تر از قبلیه هستش. حداقل برای من. چون دوستای خوبم رو توش معرفی کردم.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام ……….علی رغم نظر روسو ژان ژاک ولی همه مثل دیدگاه دوم فکر میکنند
……….البته دیدگاه من که خیلی هم خوش بینانه هست اینه که اینا برا تامین معاشهست
به روزیییییییییییییم
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام
من بالاخره آپ شدم
تنهام نذار
ممنون
وبت تکه
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام . من با ویل دورانت موافقم که میگه :
ای کاش زمانی که زنان، آزادی را تقلید می کنند بدانند که مردِ ناقص شدن کاری نیست . بلکه یک زن کامل بودن مهم است . مادری را فنی بدانند که برای آن به همان اندازه هوش و استعداد لازم است . و شاید دریابند که بزرگترین هنرهاست . لذات فلسفه، ص۱۴۷ .
حالا فقط ازادی هم نیست ها ، شبیه شدن رو هم میشه بهش اضافه کرد .
یاعلی
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
با اجازه لینکتون می کنم . یاعلی.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام.
به روزم
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
با مورد اول دیدگاه اول موافقم وبا نظر روسو نیز.
ای کاش در تهران ماهم کسی که کرایه های اتوبوس رو جمع میکرد خانم بود که بساطی داریم با این اختلاط زن ومرد هنگام رسیدن به ایستگاه آخر.
موفق باشید.
یا حق.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
ممنون از اظهار نظرت ….
کاملا به نظرت موافقم همیشه فروش بالا نشونه موفقیت یه فیلم نمی تونه باشه ف، مثل مارمولک یا آتش بس ! اگه تیتر لینک رو می خونیدین متوجه می شدین که من جواب اقای جوشقانی رو دادم در مقابل حرفی که زدند : که دهنمکی خودش حواشی می سازه تا فیلمش فروش بره !!!! این کاملا غلطه و اصلا قبولش ندارم ! حالا چرا و چگونه دیگه بماند !
.
مطالب وبلاگ ایشون رو هم تقریبا مرتب می خونم ، این چیزهایی رو هم که گفتید اصلا ندیدم ! (شاید به خاط اینکه چشمم آستیگماته و گاهی وقتها یادم می ره جلوی مانیتور عینکم رو بزنم !!!!!) بگذریم ! این نظر شما بوده . اما یه بار دیگه نظرتون رو بخونید :تصویر یک آدم سر به هوا با کله ای پر باد و قیافهای حق به جانب که انگار هیییییچ خبطی توی کارش وارد نیست، نقش بست توی ذهنم. شما که به خودتون خیلی مطمئن ترید ! یه احتمال نمی دید که این حرفا تهمت باشه و اون دنیا تصوراتتون غلط از آب دربیاد ؟؟؟؟
.
تصور نکنم بیشتر از ۲۵ سال داشته باشید !!! شما از فعالیتهای (گذشته) اقای دهنمکی چی می دونید !!! طلبه ی دلاور ؟؟!! فکر کنم بیشتر تر از شما در راه دین قلم زده و حرف زده و کار کرده !!!
ممنون از اظهار نظرت .
یا حق .
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام کاکو
خوش به حالت که توی شیرازی!
ما توی تهرون در محاصره سطلهای زباله بزرگی هستیم که چون تانکهای بدبو ما را محاصره کرده اند بدون اینکه خاصیت اصلی خود را داشته باشند و به وسیله ای برای نازیبا کردن شهرمان بدل شده اند!
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام. به نظر من همین که زنها بخوان کارای مردونه بکنن یعنی تایید مردا و اینکه جنس مرد بهتر از زنه



یعنی طرف به اسم دفاع از حقوق زن داره از مردها دفاع می کنه
گاهی یه سری هم به ما بزن
با اجازه لینک دادم بهت
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام. حاضر.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام. این مسئله را خودتون با خودتون حل کنید. اینکه زنا کار کنن یا نکن. مشکل اینه که بعضی زنها نمی دونن چی می خوان و یه سیستم متمرکز فکری نیست که بگه مثلا خانم ها بازیافت کنن یا نکنن. یا مثلا تو اتوبوس باشن یا نباشن. دولتی نه ها. ولی یه عده متفکر باشن. حرفشون برش داشته باشه.
شما خانمها جایی که باید باشید را ول کرده اید و آمده اید مثلا در برج سازی. حالا معماری را می شه یه کاریش کرد. رفتید پل سازی.
فروشگاه های لباس زنانه را مردها اداره می کنن. طراحی لباس زنان را مردها انجام میدن. مشاوره به خانومها را مردها انجام میدن. تو حوزه دین هم مراسم خانمها را هنوز مردها سخنرانی و مداحی می کنن.
البته باید فضای جامعه طوری باشه که زنهای سرپرست خانواه و کسایی که نیاز دارند بتونن بیان و در مشاغل کار کنند.
از همین نگاه تون به جامعس که خوشم می یاد. مممنون. لذت بردم. کوتاه مختصر مفید. باز هم مممنون.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام
هیچ نگویم
که هر چه بگویم جهان خواهد سوخت
یا حق
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
خوب بود ، نه ، عالی بود
آقا خسته نباشی
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
منم شان زن رو بالاتر از اینا می دونم.هر چند……
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
بله… دیدگاه های جالبی بود.
فعلا نظری ندارم تا بعد.
.
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
سلام.براتون آف گذاشتم.شرمنده
[پاسخ]
۱۵م مرداد, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ب.ظ
…
[پاسخ]