اگر این پل را صراط مستقیم و حد وسط حجاب فرض کنید، بعضیمان از این طرفِ «افراط»اش افتادهایم و بعضیمان در آن طرفِ «تفریط»اش غرق شدهایم.
تفریطش که توضیح نمیخواهد. بحمدالله روزانه فوجفوج مصادیقش را میبینیم. اما توی طرف افراطش هم گاهی اعجوبههایی پیدا میشود که فقط باید با چشم خودت ببینی تا باورت بشود.
.
بندهٔ خدا خیلی خوشحال بود که از بچگی دخترش را با حجاب بارآورده و پیش خلقالله هم حسابی بهش افتخار میکرد. وقتی در مورد «حیا»ی دخترش حرف میزد، آدم ناخواسته یاد مریم مقدس میافتاد.
بعدتر معلوم شد که دختر خانم که حالا عروس خانم شده بود، آنقدر محجوب بوده که از شوهرش هم حجاب میگرفته است!
حتی وقتی یک بار شوهر بیعفتش(!) دستش را گرفته بوده، با تندی چنان دستش را از دست او کشیده بوده که شوهر حسابی از بیحیایی خودش شرمنده شده! و خلاصه شوهر آنقدر از این بیعفتیها کرد که دختر ِ باحیا(!) طاقتش طاق شد و برگشت پیش مادرش.
مادرش، بندهٔ خدا، برای دامادِ ناکام که هاج و واج ِ رفتار همسرش بوده، توضیح میدهد که «دخترهای من خیلی خیلی باحیا بزرگ شدهاند»، آنقدر که وقتی خواهر بزرگتر عروسخانم، سر سفره، کنار شوهرش مینشسته، مادر به سفارش پدر بهشان اشاره میکرده که «زشت است جلوی پدر، کنار هم بنشینید»!
خلاصه آخرش آقای داماد که میبیند در مقابل این همه حیای عروس خانم، خیلی بیعفت است، عروس خانم را به مادرش میسپارد و میرود دنبال یک عروس خانمِ کمحیاتر!
دختر خانم هم که از بچگی به اسم «حیا» و «حجاب» و «عفت» آنقدر از آقاپسرها فاصله گرفته بوده که کمکم از آنها بدش آمده بوده و در نظرش موجودات خبیثی شده بودند؛ با این تجربهٔ کوچک، برای همیشه از آنها متنفر ماند و دیگر به هیچوجه به زندگی مشترک با یکی از این موجودات خبیث فکر نکرد.
.
- تعریفی که هر کداممان از عبارتهای زیبایی مثل «حیا» و «عفت» داریم، با هم فرق دارد. آنها را برای هم روشن کنیم.
- وقتی یک کار غلط، برچسب زیبایی بخورد، به سختی میشود اشتباه بودنش را توضیح داد. (مثل برچسب زیبای حیا که این مادر به رفتار فرزندانش میدهد.)
- امروز جایی خواندم که در حال احرام، پوشاندن صورت برای زنان، مثل استفاده از پوشیه (روبنده)، حرام است. همینطوری!
- پستهای مشابه:
- یک هیچ به نفع ما
- حجاب باید زیبا باشد


(5 رأی، میانگین: 3.80 امتیاز از 5)


















۱م مرداد, ۱۳۸۹ در ۴:۱۰ ب.ظ
سلام.شک ندارم التقاطی فکر میکنید
[پاسخ]
سلام
بیشتر توضیح بدید ما هم بدونیم
[پاسخ]
۱م مرداد, ۱۳۸۹ در ۷:۴۳ ب.ظ
سلام خاطر مبارک باشه در روزهای اول خدمتتون عرضه داشتم که جالبه شما در نوشته هایتون یکی به نعل میزنید و یکی به میخ.گاهی به نمازگران سبز پوش حق داده و گاهی انان را به نقد در خواندن نمازاشتباه میگیرید.گاهی از فردی یا گروهی تعریف کرده و گاهی تکذیب بدی میکنید.نوشتار بالای شما هم در حوزه حجاب و عفاف همین است.البته در ارشیو شما مطالب مشابه و حرکات سینوسیه مشابه در این حوزه بازم دیدم.عفاف خوبس یا بد است.اگر خوبس ما حق نداریم تنه عظیم انرا با زایده های فکریه ان بد قواره کنیم.گیرم مخاطب نوشتار شما هم وجود داشته باشن ولی شما خیل عظیم اهالیه معرفت و حجاب را نمیبینید.شاید مرحوم جمالزاده راست میگفت که منتقدها مثل مگسی میمانند که فقط روی زخم مینشینند.در اکثر ارشیو شما این دوگانگیه اندیشه را دیده ام.البته چون بنده در دنیای گذر وضعیت شما را درک کرده ام،کمی به شما حق میدهم.ولی این انصاف نیست که نقاط مثبت یک حرکت یا یک جریان راا با نقاط منفیه کوچک یا نقاط بزگه کور وگنگه یک مسئله را با مواردی جزیی از خوبی در یک وزن قرار داد.به قوله پائولوی بریزیلی به جای کوبیدن اندیشه دیگران از اندیشه خودت تبلیغ کن.ایمیل من را که دارید.خوشحال میشم حوصله داشتید در انجا تبادل نظر بفرمایید. یا علی
[پاسخ]
سلام. خب اون طور که از توضیحاتتون برمیاد، شما اصل مطلب این نوشته رو نگرفتید. احتمالا به خاطر قلم ناتوان من هست
[پاسخ]
۲م مرداد, ۱۳۸۹ در ۲:۰۸ ق.ظ
همیشه گفتن “کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خوابو نمیشه” شما و امثال شما آنچنان خودتونو زدین به خواب که با هیچی نمیشه بیدارتون کرد،واقعا دلیل طرفدری کورکورانه از این رژیم چیه؟میتونین بهم بگین؟چیکار کرده این رژیم تو این ۳۱ سال؟ واقعا ممنون میشم جوابمو بدین ، شاید ما اشتباه میکنین ، شاید ما خواب هستیم، واقعا بگین یک فقط یک افتخار این رژیم که بشه تو دنیا سر بلند کرد که محصول این رژیمرو بگین تو هرچی اقتصاد، سیاست،اجتماع، تو هر زمینه که به نظرتون میرسه،
یعنی واقعا الان ما باید مفتخر باشیم به ایرانی بودن؟به ۳۱ سال تحت تحریمی احمقانه بودن؟ به اینکه پاسپورتمنو هیچ جا قبول ندران؟ به اینکه فوج فوج جوونای نخبهٔ این مملکت دارن میرن واسه آیندهٔ بهتر؟به اینکه شبانه روز یه خبر جدید از یه دزدی میلیاردی جدید در میاد؟
۳۱ سال تموم الان مملکت با تموم امکانات خدادادیش با همهٔ سرمایش در اختیار اونایی بوده که شما سنگشنو به سینه میزانین، خوب الان میشه بفرمایین به چه افق روشنی الان داره کشور میره؟یعنی الان همه امییدورن به آینده؟ همه چی الان درسته؟این رهبری داهیانه و اقتدار و مقتدر بودن همینه؟ والله کسی مشکلی نداشت اگر مملکتمون درس اداره میشد، کسی حرفی نمیزاد اگر آیندهٔ خودش و خانوادش تامین بود با سیاستی درسته مملکتی،د خوب نییییییس،
واقعا نمیفهمییم شماهارو،حالا شما هیی درباره رنگ سبز اینو اون نظر بدییییین،مساله اینه که خوانه از پایبست ویران است متاسفانه
[پاسخ]
هر موقع تونستید ربط این کامنتتون رو با نوشتهٔ من توضیح بدید، شاید علت افتخار ما رو به این رژیم هم متوجه بشید
[پاسخ]
be neveshtatoon rabti nadash,az ghabl bazi az postatono khoonde boodan,hala fek konin ino gozoshtam roo ye posti ke rabt dare,hala che farghiam to asle mozoo mikone khoda danad.
[پاسخ]
حقیقت اینه که من راجع به جوامع دیگه خیالپردازی نمیکنم و معتقد نیستم بقیهٔ جاها، خیلی بهتر از ایران اسلامی هستند. عملکرد دولت ضعف داره، کشور مشکلات داره، ولی این خاص وطن من نیست که بخوام بهش افتخار نکنم یا ازش فراری باشم. اگه این از نظر شما “خود رو به خواب زدن”هست و بیداری توی تأسف خوردن به ایرانی بودنه، ترجیح میدم از این خواب بیدار نشم که بخوام نگاه حسرتآمیز به بیگانههایی داشته باشم که زندگیشون رو خلاصه کردهن توی تمنیات جسمانیشون…
[پاسخ]
به این نمیگن خود را به خواب زدن به این میگن تحمیق خود.
[پاسخ]
برو بابا حالت خوش نیس!
[پاسخ]
۲م مرداد, ۱۳۸۹ در ۷:۱۹ ق.ظ
نمونه های اینمدلی منم دیدم !واقعا جای تاسفه !جالبه که رو کارشون برچسب دین میزنن!
[پاسخ]
۲م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱۱:۳۱ ق.ظ
آدم بزنه پسِ کلشون بمیرَن !
[پاسخ]
۲م مرداد, ۱۳۸۹ در ۸:۴۹ ب.ظ
سلام
اگر درست برداشت کرده باشم خواسته اید افراط و تفریط را رد و اعتدال و حرکت مطابق عقل و منطق را تأیید کنید.
بنده با این دیدگاه کاملا موافقم و گمان می کنم نه تنها در حوزه ی مباحثی همچون حجاب بلکه در دیگر عرصه های فرهنگ و مذهب و جامعه و سیاست نیز هرگاه روش ها بر پایه ی اعتدال و میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط بنا شود، بسیاری از مشکلات برطرف شده یا اصلا ایجاد نمی شود.
با جمله ای درباره ی حجاب به روزم.
دعوت بنده را برای حضور در وبلاگ گفتگو بپذیرید.
[پاسخ]
۲م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱۰:۲۹ ب.ظ
ولی خودمونیما. کسی نشنوه. تو این مورد افراط بهتر از تفریطه. منظورم اینه که «محتمل» اونقدر حساس و ظریفه که به نظرم خیلی نباید به این جور آدما خرده گرفت.
[پاسخ]
خب من ضرر هر دو رو به یک اندازه میبینم….
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱۲:۱۳ ق.ظ
فک کنم اگه جواب نمیدادین خیلی بهتر بود تا جواب کلیشه صد هزار بر گفت شدهرو تحویل بدید،از شما با توجه به نوشتهاتون خیلی بیشتر از این انتظار داشتم، و خواستم بحث کنم باهاتون،وگرنه که هیچی،به کسی بدهی نداریم که
مشکله شما همینجاس،شما مخالف رو دست بندی کردنو بهش فرمت دادین فک میکنین به محض اینکه کسی مخالفت کرد ۲۴ ساعته تو قول شما تو خلاف شرع غرق شده، در حالیکه نیس اینطور،منم در مورد هیچ جا خیال پردازی نمیکنم،هیچ جأ هم قبله آرزوهام نیس جز وطنم و کشورم،آرزوی بهترینها رو هم دارم براش،ولی مشکل از جایی شروع میشه که متاسفانه حکومت مورد علاقه شما بی اخلاقی دروغ تزویر ریا رو نهادینه کرده کشورو اگه یه پکیج در نظر بگیرین از اقتصادش، از سیاستش چه داخل کشور چه بیرون کشور، از فرهنگ کشور ، از هنر کشور،از صنایع دستی و ملی کشور،متاسفانه هیچ جای دفاعی نداره این رژیم،
ببینید اقتصاد رو میشه درس کرد،سیاست رو میشه درس کرد منتها بی اخلاقی که گریبان مردمو گرفته حداقل ۳ ،۴ نسل طول میکش تا درس شه
اونوقت ببخشین میشه خلاصه کردن در تمنیت جسمانی رو بیشتر توضیح بدین خواهشاً” یعنی چی این حرف؟ انوقت در مملکتت اسلامیه ما که خدا رو شکر نماز جمعه ۳۱ ساله در کوچکترین دهاتشم داره هر هفته اقامه میشه پس چرا سن فحشا و اعتیاد رسیده به ۱۶ سال؟پس چرا هنوز به ضربه دگنگ باید مردمو هجابدار کرد؟بابا یکزر منطقام بد نیس بخدا
فکر و عقل و شعور به نظر من جزو مهمترین مو هبت های خدا هستن،جای دوری نمیره اگه ازش استفاده بشه،آکبند که نباید تحویل داد که،ازش باید استفاده کرد ازش باید تحلیل کشید،باید دید چرا هیروشیما رو که ۶۰ ساله پیش آمریکا با بمب اتم با خاک یکسان کرد الان شده چه شهری و اهوازو خرمشهر ما بده ۲۴ سال شده چی،
[پاسخ]
بزرگترین مشکل من و شما اینه که وظایف خودمون رو هم از دولت و حکومت طلب داریم. برای یه لحظه به این فکر کردهاید که خیلی از همین مشکلاتی که گفتید نتیجهٔ کار خودمون باشه؟ شما خودتون چقدر برای پایین نیومدن سن فحشا و اعتیاد تلاش کردید؟ برای قانونمندی چی؟ برای اخلاقمداری چطور؟
همینه که میگم خیالپردازی میکنید. چون فکر میکنید که این مشکلات خاص کشوریه که توی کامنت اول متعجب بودید از افتخار کردن بهش و توی این کامنتتون آرزوی بهترینها رو براش کردید. گفتم منکر وجود مشکلات نیستم، اینجا مدینهٔ فاضله نیست؛ اما برای من بهترین جاست. اگر اجازه بدید بنده به افتخار به ایرانی بودنم ادامه میدم!
[پاسخ]
ببخشین یه دفعه بی اجازه می پرم وسط بحث شما دو عزیز ولی همیشه برام جالب بوده چطور میشه که …..
چطور میشه که وقتی پای نکبت های جامعه به میان میاد حکومت مبرا از خطا میشه و ملت خطاکار
اما وقتی پای پیشرفتی به میان بیاد قضیه بر عکس میشه
بذار خیالتون رو راحت کنم عزیز جان
در همه جای دنیا از ممالک آفریقا تا ممالک پیشرفته این حکومته که وظیفه اصلی توسعه یک کشور رو به عهده داره در همه زمینه ها از فرهنگ تا اقتصاد از سیاست خارجی تا امنیت و بهداشت …
حالا واسه یک لحظه از خودت سوال کن چرا ممالکی که حکومت های عقب مانده و غیر دموکراتیک تری دارن از کاروان توسعه و پیشرفت جهانی باز موندن ؟ علتش رابطه مستقیم سیاست گذاری های حکومت هاست
همین الان فرض کن صادرات نفت رو از شما بگیرن عملا ۸۰ % اقتصاد ایران از کار می افته و به دنبال آن فرهنگ ، امنیت ، بهداشت و سلامت ، سیاست و آبادانی و …. دچار اختلال و بحران میشه (همین الانش هم دچار بحرانه )
حالا یک سوال دیگه، مگر این حکومت یکی از ننگ های رژیم پهلوی رو وابستگی اقتصاد ایران به نفت ذکر نمیکنه ؟؟
پس چرا خودش بعد از ۳۱ سال همچنان مثل گذشته وابسته به صادرات نفت خامه ؟؟
این رو مردم نباید پاسخ بدن این رو نظام تمامیت خواه سیاسی ایران که همه چیز رو در انحصار ولایت فقیه قرار داده باید پاسخ بده
نکته آخر اینکه لطفا مانند مردمان عهد قاجار به گونه ای صحبت نکنید که گویی از هیچ جای دنیا خبر ندارید ،
لابد برای شما همینکه یک مسجدی باشه و نماز جماعت و نماز جمعه و دعای کمیل بخوانید این یعنی بهشت روی زمین و دیگر هیچ …
فقط یک قیاس کوچک با جامعه سوئیس : به گفته شمس الواعظین که سفری به سوئیس داشت گفت فقط ۲ روز در هفته در یکی از شهرهای سوئیس دادگاه تشکیل میشد بقیه روزهای هفته تعطیل !
حالا قیاس کنید با کشوری که ۳۱ سال دست نوحه خوان ها و روحانیون بوده
شما که ادعا دارید بهترین نسخه رو در همه زمینه ها اعم از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و حقوق و … دارید پس چه شده که یک نظام سکولار و غیر دینی در بسیاری حوزه ها … از شما پیش افتاده ؟
بهتر نیست از خواب ۳۱ ساله بیدار بشین ؟
[پاسخ]
ممنون از توصیهتون.
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱۲:۰۲ ب.ظ
چرا نظر من را منتشر نکردی؟
بالاخره این قصه است یا واقعیت؟
[پاسخ]
عزیزم! نظرت رو بهتر هم میتونستی بنویسی که بتونم منتشرش کنم. واقعیته.
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱۲:۵۷ ب.ظ
این چیزه جدیدی نیستآ اینجور مشکلات خیلی وقته که هست و راجبش بحث شده.
کمترین اشکال این داستان ترس و بد گمانیه که دخترهایی با این تربیت نسبت به جنس مخالف دارند
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۴:۱۲ ب.ظ
خصوصی
Soal kardan dar morede vaze o hal o rooze keshvar be nazare shoma kelishei?inke adam bekhad bedoone chi dare doro vasresh migzre clisheie?ya enghadr behesh javabe doros dade nashode ke tabdil shode be clishe?yani nabayad be nazare shoma doro atraf ro did?ya shayadam behtare adam sarsho mese kabk bokone zire barf injoori behtare labod na?
Nashod,shoma aval osool bahs kardano yad begirin,bad javabi age darin bedin,soal ro ba soal javab nemidan,kare shoma mese in forooshandehaye telephoni mimoone ke vase har soali ye javabe pish farz daran ke az ketabche mikhoonan vase moshtari,age porsid folan,javab bedin folan…
Dore ghar neshini fek konam kheili vaghte tamoom shode,hokomata tshkil mishan ke ta hadi vazifeye trbiato saro samoon dadn be oza ro be ohde begiran,alalkhosoos hokoomate eslami ke vaifeye khodesh midoone ta khosoosi tarin harime shahrvandanesh bayad eemale nazar kone,pas haslee dashtan hokomat chie?pas hame jam konan beran to ghaar dge. Shoma berin ketabe tarikhe tamadone jahane will Durant ro bekhonin,midoonam ziade 16 17 jelde vali lazme be kheili az in soalatoon javab dade mishe ke dge injoori soal naporsin,jelde marboot be ghoroone vosta ro motale beframin,migan tarikh 2 bar tekrar mshe,ye bar tragedy bare dovom be soorate komedy,negaran nashin agar teedae shabahta be halo rooze mamlekatoon bishtar az hade entezare,pap ham oonvaghta edaye taghdis mikardan etaat az khodeshno az vajebtarin kara midonesan,peyrovaneshoon 3 4 saat zire aftab ke sahle mahha to sarma jeloye kelisaha vai misadan,behesht ro mifrokhtan,,bekhonin khanoom,bekhoonin khodetono mahdood be makaseb o ye seri ketabe 1400 sale nakonin,
Moshakhase ke vaze o hale emrooze iran behtarin ja vase shomaha o amsale shomahas,inke goftan nadare..shookhi mifarmain pas?kojaye donya gheire iran o kore shomali o tahodi alan afghanestan o pakestan shomha ehsase rahati mikonin?aslan hokomat harchi dare az poole nafto sarmaye khodadi in keshvar mide ta shomaha bashin,baghaye hokomat ba shomahas,moskhase ke bayad alan eftekhar konin ke cheshmo goosh baste peirove dokane dino o ria o doroogh bashin,mage peirovane hitler eftekhar nemikardan?peirvane estalino pinoshe o sadam mage naboodan? “khoda sarneveshte hich ghomi ro taghiir nemide mage inke khode oon ghom taghir bekhan/konan”
Vali motmaen bashin tamoom mishe in dastana,hokoomati ke dastesh be khoone mardom aloode shod dge davoom nemiare cheshmatono baz konin mibinin khodetoon chi dare to omolghoraye eslam migzare,vali tamoom mshe,in dokane ria o din forooshi ham tamom mshe,khodetoon onvagh tasof mikhorin be khatere omr o vaght o energy ke hadar dadin paye ye mosht kalash o dozd o adam kosh
Beharhal bekhasin mozahemeoon shodam,fek kardam kheili manteghi tar o roshan tar az ina bashin,makhsoosan inke shirazi hastino hamshariam hastim ;),goftam shayad betoonam chizi yad begiram azatoon,monteha heif oonghadr in pille zakhime ke…..kheire saretoon mikhain ishala beshin talabe o kafar o az gomrahi nejat bedin shoma mane shieye seyede asna ashariam natoonesin ghanee konin che berese be oona
[پاسخ]
اینکه وقتی با وجود بیاحترامیای که توی متنتون بود به شما جواب دادم و شما در پاسخ می فرمایید خب بایدم از این حکومت دفاع کنید چون حکومت با شماست و …، این منطق گفتوگوی شماست. میبینید؟ منطق توی کلام شما، یعنی موافقت با نظرات شما. به این منطق شما هم عادت داریم ما
نظر همراه با توهینتون بیش از این نیاز به پاسخی نداره
[پاسخ]
آن کس که نداند و نداند که نداند
بیدارش نمایید که تا خفته نماند
آن کس که نداند و بداند که نداند
آن هم خرک لنگ به منزل برساند
آن کس که نداند و نخواهد که بداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
bahs kardan ba shoma motoasefane fayde nadare,khoetoon bayad tajrobe konid o bidar shid…Ya Ali
[پاسخ]
شعور و منطق شما هم دیدیم و به گفته همان میر خودمان ” ادب مرد به ز دولت اوست ”
داریم به کجا میریم ؟
آیا ” بیداری ” لزوما مساوی است با ” مخالف بودن ” ؟ ( آنهم با این لحن )
خواهشا ما را هم روشن بفرمایید ؟
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۵:۱۳ ب.ظ
اونروز اتفاقی ظهر خونه بودم، دیدم حوصله ام سر رفته، تلویزیون رو روشن کردم(شبکه۴) برنامه اردیبهشت رو میداد. دیدم دوربین مجری رو نشون میده در حالی که یک خانومی داره حرف میزنه!
یکم نگاه کردم دیدم برنامه تموم شد و مجری گفت:”با عرض پوزش یکی از میهمان های ما اجازه ندادن قیافه شون نشون داده بشه…”
(جدی میگم به مولا)
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۵:۵۰ ب.ظ
سلام
کوثر مطالب وبلاگ قبلیت تو گودر قابل دسترسی نیست ، گفت و شنود یادته؟اونو میخوام تو گودر
وبلاگ قبلیتم اد میکنم تو گودر نمی خونه و پیدا نمیکنه [silly] [I-dont-know]
[پاسخ]
سلام. توی گودر یه گزینه هست اون بالای شر آیتمها، نوت این ریدر. یا یه چیزی شبیه این. این رو بوکمارک کن توی براوزرت. بعد هر صفحهای رو خواستی بفرستی توی گودر، با این میتونی دیگه. یعنی متن رو سلکت میکنی و بعد میزنی روی اون گزینهٔ نوت این رویدر، اضافه میشه به شرآیتمهای گودرت.
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۷:۴۶ ب.ظ
سلام![[rose]](http://kosaraneh.com/wp-content/plugins/smilies-themer/Yahoo/rose.gif)
اگر بتوانیم افراط و تفریط ها را کنار بگذاریم و تعادل را برقرار کنیم مسلمان واقعی هستیم چیزی که به جرأت می گویم این روزها خیلی نایاب است
[پاسخ]
۳م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱۱:۱۷ ب.ظ
aras جان انگار حال تو خوب نیست ها …
دنبال چه جور کشوری هستی ؟
یه کشوری که یک عمر زیر سلطه استعمار بوده همه چیش به تاراج رفته ، بعد از اون که به استقلال رسید ۸ سال تمام دنیا روی اون اتیش ریختن بعد ۸ سال جنگ تا الان زیر این همه تحریم ها ، این همه خائنین ، و با وجود خیلی افرادی مثل خودت ، به این جا رسیده ، الان در یک جایگاهی هست برای خودش اگه نگی خیلی عالیه چی باید بگی ؟؟؟؟
اگه با اسلامی بودنش مشکل داری که برو خودت رو اصلاح کن که در عین بیداری خواب داری می بینی.
این واژه رژیم رو تا جایی که ما دیدیم وشنیدیم رسانه های ضد انقلابی ادا می کنن
[پاسخ]
برادر من،تمام این حرف و حدیث و مناقشهها واسه همین ۲ ۳ روزی هست که یه نفتی هست و به ثمن بخس داره فروخته میشه نصفش بره واسه لبنان وتو فلسطینو سپاه وتو بسیج واسه سرکوب مردم، با باقیشم تا از گندم و برنج و بنزین گرفته تا جانماز وتو چادرو تسبیح چینی وارد بشه،… اینم جهت اطلأعتون اسمش مملکت داری نیس،بچه ۵ ساله هم میتونه انجام بده نیازیم به ادعای مدیریت جهان و شعبه ای از ولایت ائمه اطهار نداره این کار، از روزی بترسین که اینم تموم بشه بعد میبینین جمهوری اسلامیه عزیزتون به چه وضعیه میافته واسه کنترل اوضاع ،اونوقت هیچکس تره هم خورد نمیکنه واسمون…اگه اسلامتون از پسه ادارهٔ کشور بر نمیاد و کشور انداخته تو هچل اونوقت ما بریم خودمان اصلاح کنیم؟ما تو خوابیم؟
مگه عربستان و کشورای خلیج فارسو و مالزیو اندونزی کشور مسلمون نیسن،چطوره اینا دچار تحریم جورواجور نمیشن؟چطور اینا دارن میتازن و پیشرفت میکنن و ما در جا میزنیم آهان یادم نبود اولی که وهابیه،بقیشونم که اسلام آمریکایی و روسی چینی دارن لابد،ما خوبیم لابد نه؟ که جواب انتقاد و ” فأین تذهَبون? ” با زندان و شکنجه و توهین داده میشه لابد………. دس وردارین بابا،هرچی بالا منبر گفت شد که وحی منزل نیس که که طوطی ور تکرارش کنین که
در ضمن لذت بردم واقعا از منطق شما،با این حساب نصف کشورای دنیا که تو جنگ جهانی اول وتو دوم بودن باید لابد یه چیزی باشن در حد کره شمالی و افغانستان،متاسفانه مثل اینکه اشتباه کردن، آدمهای مدیر و لایق انتخاب کردنو گذشتن سر کار تا خرابی های جنگ تمیر بشه، باید مثل ما بودن دیگه میرسیدن به لفتو لیس و دزد و دلالی که اهوازو خرمشهر همچنان مثه مناطق جنگی خراب و ویرون باقی بمونه،اینه منطق شما
[پاسخ]
۴م مرداد, ۱۳۸۹ در ۶:۲۷ ق.ظ
سلام.
چه جالب دقیقا یه هفته ای میشه ذهنم درگیر مسائلی مثله چیزیه که شما نوشتین .
مثلا همین پوشیه هایی که خانوم ها میزنن – مخصوصا تو شهرهایی پوشیه رایج نیست -باعث دوری کردن مردم از حجاب و زشت جلوه دادن حجاب میشن و سخت گیر بودن اسلام تو ذهنه کسایی که زیاد مذهبی نیستن میشه.
طرف وقتی از دور ایستاده معلوم نیست پشتش طرف منه یا جلوش چشاشو هم پوشونده [worried]
من که یه دختری هستم که از حجاب کوتاه نمیام هم از این مدل حجاب منزجر میشم بیچاره بقیه … [watching-sad]
نمیدونم درسته یا نه اما به نظر من زدن پوشیه تو حداقل تو شهر خودمون رو اصلا جالب نمیدونم و … [I-dont-know]
[I-dont-know] [I-dont-know]
[پاسخ]
۴م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱:۲۹ ب.ظ
من یه نفر با این حرف موافقم که ضرر افراط و تفریط هردو یه اندازه س .
[پاسخ]
۴م مرداد, ۱۳۸۹ در ۲:۳۳ ب.ظ
سلام . البته این نمونه یک در هزار میشه و یک استثنا است . ای کاش به مشکلات ملموس تر فکری پرداخته بودید که غالبا درگیر خانم های مذهبی و چادری و با حیاست … مثال هاش رو خودتون خیلی بهتر میدونید . که البته این مثال شما نهایت اون قضیه است .
[پاسخ]
سلام. نمیدونم دقیقا منظورتون از مشکلات فکری چیه.
[پاسخ]
۴م مرداد, ۱۳۸۹ در ۳:۰۸ ب.ظ
ببینید کسانی که دیگه به قول شما خیلی با حیا میشند ، توی محدودیت هایی قرار میگیرند که واقعا اونقدرش رو هم اسلام نخواسته و این محدودیت هایی که شما به یکیش اشاره فرمودید ، اختلالات روحی و روانی رو برای فرد بوجود میاره که بعضی جاها احساس برتری و در بعضی جاها عقده های نهانی رو به دنبال داره که با یک آزادی و یک شرایط آزاد ، به شدت خودش رو نشون میده . که البته این سری رفتار ها فقط منوط خانم ها نیست و این عقده های بی جهت و آن احساس برتری های کاذب ، و مشکلات دیگری که باید ریشه یابی بشه به بطن جامعه مذهبی ما بر میگرده . سخت گرفتن بیش از حد زندگی به صورت افراطی ، سلب کردن بسیاری از لذت های حلال به دلیل شأن و شخصیت کاذب درست شده و خیلی چیز های دیگه ، بنطرم زیر مجموعه این متنی بود که شما نوشتید و بسیار مبتلا به تر بود تا این خانمی که اینقدر … فکر میکرده !
[پاسخ]
۴م مرداد, ۱۳۸۹ در ۴:۱۴ ب.ظ
سلام
اصل مطلب – هر چند نادر اما – خوندنی بود
بهانه خوبی بود برای پرداختن به افراط و تفریط در حجاب.
با عنوانش موافق نیستم. “عروس با حیا!” مناسبتره.
[پاسخ]
۵م مرداد, ۱۳۸۹ در ۲:۱۱ ق.ظ
با سلام
بسیار ممنون می شوم اگر نظر شما و خوانندگان وبلاگتان را درباره سئوالاتم راجع به حجاب بدانم
http://sadafbeygom.blogfa.com/
[پاسخ]
۶م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱۲:۵۸ ب.ظ
چه غریب انگیزناک .. یکی از قبایل بدوی عربستان زنهاشون تا آخر عمر روبنده میزنن و شوهر اصلا حق نداره صورت اونها رو ببینه .. تو روزنامه خبرشو نوشته بودن که یک زن بعد از سی چل سال ازدواج درخواست طلاق کرد چون وقتی خواب بود شوهرش روبنده ش رو کنار زد خواست صورتش رو ببینه … کلا عصر جاهلیت فقط دختر زنده به گور کردن که نیست که .. اینم یه مدلشه
[پاسخ]
یه مدل دیگش همین وهابیهای ایران خودمون
اسلام رو نابود کردن اینا
یکی از قوانین وضع شده توسط مفتی هاشون اینه که اگه زنه بخواد یه استکان چای بده دست شوهرش نباید دست هردوشون با هم به نعلبکی یا استکان بخوره بلکه زنه باید نعلبکی رو بذاره تا شوهرش اونو ورداره
[پاسخ]
:O نشنیده بودم.
[پاسخ]
۷م مرداد, ۱۳۸۹ در ۱:۰۰ ق.ظ
سلام![[applause]](http://kosaraneh.com/wp-content/plugins/smilies-themer/Yahoo/applause.gif)
امیدوارم حالتون خوب باشه
من دیگه نمیتونم به این وب سایت شما یا” نمایشگاه تفکراتی که هیچ توضیحی نداره”سر بزنم
علت هم این چند تا عامل میتونه باشه(ان شاالله که ناراحت نشین)
۱٫ مونث بودن
۲٫ازدواج نکردن(عامل خیلی مهمی در عدم منطق پذیری و پختگی مطالب شما)
امیدوارم که زودتر به خانه بخت هجرت کنید
۳٫توجه نکردن دیگران به حرفهای شما و همین باعث شده که به نظرات دیگران توجه نکنید و حالت منفعلانه داشته باشین
۴٫ مشخص نبودن هدف شما در نگارش و تفکر
یعنی اینکه میخواین چیکار کنین :مثلا شاعر باشی.منتقد اجتماعی باشی و تحلیلگر سیاسی باشی.روزنامه نگار و یا عکاس
خواهر من اگه شما یکبار تمام مطالب خودتون رو پیوسته و بی طرف بخونبد به دوگانگی و در هم ریختگی محتوا میرسید حالا این خارج از قضاوتها و مواضع یکطرفه هست
اصلا هم مهم نیست که حالا بخواین این مطالب رو نشون بدی
و یا با یک جواب یر بالا ازش بگذری
فقط میخوام خوب بهش فکر کنی
براتون اروزی موفقیت دارم
التماس دعا
[پاسخ]
۱۰م شهریور, ۱۳۸۹ در ۵:۱۸ ق.ظ
جالب بود!![[angry]](http://kosaraneh.com/wp-content/plugins/smilies-themer/Yahoo/angry.gif)
ولی دقیقاً به همین دلیل (امکان نسبت دادن هر چی به دین!) هست که بعضیها اسلام با حساب کتاب فقاهتی رو دوست ندارن و اجبار دارن که اسلام «عرفی» و همینجوری هر چی دلت خواست رو جا بندازن.
همچین اسلامی، هم افراط داره، هم تفریط. همه چیزی هست جز دین خدا… [I-dont-know]
[پاسخ]
۱۶م شهریور, ۱۳۸۹ در ۲:۴۳ ق.ظ
سلام
وقت به خیر
مطالب جالبی دارین
خب وبلاگ هست و نظرات شخصی خودتون
حالا باید دید چقدر با نظر شارع نظر شما فاصله داره
ایدک الله
التماس دعا
[پاسخ]
۶م مهر, ۱۳۸۹ در ۴:۲۴ ب.ظ
استفاده کردیم. مطلب زیبایی بود . خدا کنه حقیقت نداشته باشه ها…
[پاسخ]
خواهش میکنم.
[پاسخ]
۳م مهر, ۱۳۹۰ در ۸:۵۷ ب.ظ
eltemas mikonam
[پاسخ]
؟!
[پاسخ]
۱۵م آبان, ۱۳۹۰ در ۴:۲۷ ب.ظ
افراط و تفریط که دیگه کار ایران و ایرانیه، تو همه چیز! البته این مطلبو قبلا یه جایی خونده بودم
[پاسخ]